講演抄録/キーワード |
講演名 |
2013-03-15 15:05
瞬刊少年マルマル ○奈良優斗・小出雄空明・藤村 航・白井暁彦(神奈川工科大) |
抄録 |
(和) |
本稿は,VRエンタテイメント作品『瞬刊少年マルマル』の特徴と制作についてのケーススタディを報告する.『瞬刊少年マルマル』は,体験者がマンガの主人公を演じることでオリジナルのマンガを作ることができるインタラクティブな作品である. |
(英) |
This article describes a case study about feature and creation of "Manga Generator", an automatic cartoon generation VR entertainment which is a interactive creation to create user own cartoon creation by player's physical role playing as a hero in a story. |
キーワード |
(和) |
マンガ / Kinect / 感情 / 動作 / インタラクション / エンターテインメント / / |
(英) |
Cartoon / Kinect / Emotion / Motion / Interaction / Entertainment / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 37, pp. 125-128, 2013年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2013-03-08 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
PDFダウンロード |
|