講演抄録/キーワード |
講演名 |
2016-03-09 10:40
身体に外見的特徴をもつキャラクターの原案制作のためのシミュレーションシステム ○永田 幸(東京工科大)・茂木龍太・兼松祥央(首都大東京)・鶴田直也・三上浩司・近藤邦雄(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
人間キャラクターの一つとして,義肢や武器など,本来自身が持ち得ない特徴を外部から取り付けた,「身体に外見的特徴をもつキャラクター」が存在する.人体やロボット,武器などのパーツの種類や部位の多さから,人体にこれらのパーツを組み合わせることは非常に難しい.本研究では身体的特徴を持った人間キャラクターの制作支援のためのシミュレーションシステムの開発を目的とした.そして,キャラクター分析の結果をもとに,50種類の3Dモデルパーツをシステムに実装した.本システムにより,身体に外見的特徴をもつキャラクターを制作する際の問題点であったパーツの組み合わせ問題を解決し,質の高い原案を制作することが可能となった. |
(英) |
Humanoid characters which have artificial limbs or weapons on their bodies can be found in recent cartoons or animations. In this paper, we propose a simulation system for supporting the production of humanoid characters with weaponized artificial limbs. We collected examples of characters from existing animations and classified them into 50 types by their shape and position on the body. The user can design and make a draft of a character with weaponized artificial limbs by simply choosing an installing part of a human body and an attachable weapon. |
キーワード |
(和) |
キャラクターメイキング / / / / モデリング / CG / / |
(英) |
Character Making / / / / Modeling / CG / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 40, pp. 249-252, 2016年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2016-03-02 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|