講演抄録/キーワード |
講演名 |
2013-03-15 15:05
付着力を考慮した雨による汚れのビジュアルシミュレーションのGPUによる高速化 ○田中将貴・床井浩平(和歌山大) |
抄録 |
(和) |
CGによるリアルな映像表現には,自然な経年変化の再現が必要不可欠である.付着力による影響を考慮した雨による汚れは,粒子法の一手法であるSPH(Smoothed Particle Hydrodynamics) 法と付着力のモデルを組み合わせることで再現できる.しかし,この手法は計算コストが高いという問題点がある.この問題を改善するため,本研究では付着力を考慮した雨による汚れの生成手法をGPU上に実装する手法を開発した.これにより,付着力を考慮した雨による汚れの生成手法の高速化が確認できた. |
(英) |
The reproduction of natural aging effect is necessary for rendering a photorealistic computer graphics image. The rain stain considering the influence of adhesion power is generable by using of SPH (Smoothed Particle Hydrodynamics) method and model of adhesion power. However, this technique has the problem that the calculation cost is high. In this report, we describe the implementation of this rain stain generation technique on the GPU. We confirmed the acceleration of the processing speed by this technique. |
キーワード |
(和) |
雨による汚れ / 経年変化 / 粒子法 / 界面張力 / GPGPU / / / |
(英) |
Rain Stain / Aging / Particle Method / Interface Tension / GPGPU / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 37, no. 17, AIT2013-64, pp. 111-114, 2013年3月. |
資料番号 |
AIT2013-64 |
発行日 |
2013-03-08 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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