講演抄録/キーワード |
講演名 |
2014-03-17 11:00
本錆と副錆の挙動を考慮した錆の経年変化テクスチャ生成 ○田邉竜馬・森谷友昭・森本有紀・高橋時市郎(東京電機大) |
抄録 |
(和) |
リアリティのあるCGを制作するためには,劣化,汚れ,損傷の表現が欠かせない.我々は,中でも鉄の腐食である錆に着目し,その表現を探求している.錆には,実際に鉄が腐食した部分の錆(本錆)と,本錆が雨などで下に流れた錆(副錆)の2種類がある.本錆と副錆に分けて,錆が発生,拡大する様子をシミュレーションしたところ,実際に錆が発生する様子を経時的に撮影した画像に類似した結果が得られたので報告する. |
(英) |
Rust is indispensable in order to synthesize realistic computer generated
images. There are two kinds of rust. One is a kind of rust that iron was
corroded actually, and another is a kind of rust that has been peeled from
rusted iron surfaces and drifted flow of rainwater. We have developed a rust
simulation system based on a cellular automaton that generates rust aging
textures considering two kinds of rust. Several simulation results verify
that two kinds of rust is effective to generate rust aging textures compared
with real rust photos. |
キーワード |
(和) |
コンピュータグラフィックス / 錆のシミュレーション / 副錆 / 本錆 / セルオートマトン / / / |
(英) |
Computer Graphics / Rust simulation / Main-rust / Sub-rust / Cellular automaton / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 38, no. 16, AIT2014-55, pp. 95-98, 2014年3月. |
資料番号 |
AIT2014-55 |
発行日 |
2014-03-10 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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