講演抄録/キーワード |
講演名 |
2010-02-27 15:15
感性的視点からの中小企業の特徴分析に関する基礎的検討 ○島村寿江・佐藤美恵・春日正男(宇都宮大)・渡辺孝雄(LCR) |
抄録 |
(和) |
近年,企業経営の具体的な評価方法や,評価要素を探る調査研究に注目が集まっている.本研究では,企業経営を評価する手法として,業績数値から判断することのできない定性的評価手法に着目し,定性的要因として従業員満足度,顧客満足度,株主満足度の3つの観点から企業の特徴分析を行い,企業の存続,成長へとつながる特徴的要因について検討する. |
(英) |
Recently, investigating the specific evaluation method for business management and the evaluation element attract the attention. In this study, we focused on evaluating business management by using the qualitative evaluation that cannot be determined from the corporation achievement value. We conducted feature analysis from three factors, Employee-satisfaction (ES), Customer-satisfaction (CS), and Investor-satisfaction (IS). And we are conducting an investigation about the characteristic features that can lead a company to long existence and corporate growth. |
キーワード |
(和) |
従業員満足度 / 顧客満足度 / 株主満足度 / 定性的評価 / / / / |
(英) |
Employee-satisfaction (ES) / Customer-satisfaction (CS) / Investor-satisfaction (IS) / qualitative evaluation / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 34, no. 10, ME2010-76, pp. 109-112, 2010年2月. |
資料番号 |
ME2010-76 |
発行日 |
2010-02-20 (ME) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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