講演抄録/キーワード |
講演名 |
2012-03-16 13:00
[特別講演]3D映像総論、新技術による新しいメディアコンテント・ビジネスの近未来 ○宮澤 篤(東京工芸大) |
抄録 |
(和) |
3次元(3D)ディスプレイが実用期に達し,映画やゲーム業界などコンテンツ制作側も立体視が可能な3Dコンテンツを作り始めている.すべてのコンテンツが3Dになることはありえないものの,エンターテインメントの分野で3Dの威力はとても大きいといえる.3Dによって新しい面白さや感動を伝えることができるからである.ディスプレイの進化によって,3Dコンテンツを制作・提供できるプラットフォームができ,今後は,コンテンツ・メーカーや安全性の研究者も一緒になって,良質のコンテンツを供給できる体制を作っていくことが重要である. |
(英) |
Three-dimensional (3D) displays are entering the phase of commercialization, and 3D contents are being made in the film, game and other industries. Though it is unlikely that all the contents will become 3D, the potential of 3D content is very high in the field of entertainment. 3D content can offer new amusement and sensation. We now have a platform to make and provide 3D content thanks to the evolution of displays. From now on, it is important for content makers and safety specialists to collaborate in establishing a system to provide high-quality contents. |
キーワード |
(和) |
3次元(3D)ディスプレイ / 3Dコンテンツ / 映像の生体安全性 / / / / / |
(英) |
Three-dimensional (3D) display / 3D content / Image safety / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 36, no. 16, AIT2012-61, pp. 95-95, 2012年3月. |
資料番号 |
AIT2012-61 |
発行日 |
2012-03-09 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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