講演抄録/キーワード |
講演名 |
2013-03-15 10:30
テキスト映像化技術T2VのゲームエンジンUnityへの実装 ○林 正樹・中嶋正之・スティーブン バチェルダー(ゴットランド大)・濁川武郷(プログマインド) |
抄録 |
(和) |
われわれは、テキストを映像化するT2V (Text-To-Vision)技術の研究開発を進め、T2V Player と名づけたソフトウェアを開発し、フリーウェアで公開してきた。本アプリケーションはWindows PC 上で動き、ユーザーがワープロで書くように台本を書くだけでCG と音声合成を使ったテレビ番組的アニメーションをその場で作れる。今回、世界的にポピュラーな3DCG ゲームエンジンUnity 上にT2V Player をゼロから構築し、プロトタイプを完成した。これにより、Unity で使えるキャラクタなどのリソースをT2V で流用することができるなど、T2V 利用およびコンテンツ開発の自由度が格段に向上した。 |
(英) |
We have been developing T2V (Text-To-Vision) technology which enables to produce CG animation from given script. We have developed the application called 'T2V Player' and have been distributed it as freeware for years. The application works on Windows PC to produce TV-program-like animation from user input text using real-time CG and voice synthesizing technique, etc. In this paper, we introduce the prototype of 'T2V on UNITY' which has been developed from scratch on the UNITY game engine. We succeeded to enhance its function owing to the UNITY, such as multi-platform, availability of CG character data circulated on UNITY community, capability of applying T2V method to game development and more. |
キーワード |
(和) |
T2V / TVML / コンピュータグラフィックス / 映像制作 / / / / |
(英) |
T2V / TVML / Computer graphics / Video production / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 37, pp. 91-92, 2013年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2013-03-08 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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