講演抄録/キーワード |
講演名 |
2016-02-20 13:45
Kinectを用いた身体動作入力による振付合成システム ○野村哲聖・曽我麻佐子(龍谷大) |
抄録 |
(和) |
本研究では, ダンスの振付創作を支援するために人体アニメーションを簡易かつ低コストに作成することを目的とし, Kinectを用いた身体動作入力による振付合成システムを開発した. 本システムでは, ヒップホップダンスのステップを時系列に組み合わせて再生し, それに合わせてKinectを用いて両腕の動作を入力する. モーションデータと入力した動作を合成し, 3DCGキャラクタによるアニメーションでリアルタイムに確認できる. |
(英) |
In this study, we simply created three-dimensional animations of the human body at low cost to support dance creation. We developed a choreography synthesis system by inputting body-part motions using a Kinect. During the playback of the existing motion data, the motions of both arms inputted by Kinect were synthesized to the motion data in real time. Users combine steps from 40 hip-hop dance steps that were prepared in four counts in time series and input the arm motions to the created sequence. The inputted arm motions are blended to the corresponding parts of the hip-hop steps. |
キーワード |
(和) |
Kinect / 動作合成 / ヒップホップダンス / 振付 / / / / |
(英) |
Kinect / motion synthesis / hip-hop dance / choreography / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 40, no. 5, ME2016-16, pp. 61-62, 2016年2月. |
資料番号 |
ME2016-16 |
発行日 |
2016-02-13 (ME) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
査読に ついて |
本技術報告は査読を経ていない技術報告であり,推敲を加えられていずれかの場に発表されることがあります. |
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