講演抄録/キーワード |
講演名 |
2016-03-09 13:15
2Dシューティングゲーム開発に特化したオープンソースフレームワーク ○新井崇博・森谷友昭(東京電機大)・高橋時市郎(東京電機大/UEIリサーチ) |
抄録 |
(和) |
基本的なプログラミング言語とCGプログラミングを習得した者は,いくつかのアニメーションプログラミングを学習することで,初歩的なゲームを作成できるようになる.しかし,本格的なゲームを作成するには,包括的ソフトウェア設計・実装技術が要求される.本研究では,初歩的なゲーム作成技術を習得した学習者が,本格的なゲーム開発を目指すための包括的なフレームワークを提案する.本研究では,開発対象ジャンルを2Dシューティングゲームに特化させたオープンソースフレームワーク型ライブラリを提案することで,より具体的かつ包括的な設計と実装を提供できる.ユーザは,手戻りリスクを回避しながら,習熟度に合わせて開発を進めることができる. |
(英) |
Leaners who have mastered a programing language and CG programing can acquire ability to develop elementary games by using learned several animation programing techniques. However, comprehensive software design and implementation techniques are required to them in order to develop full-fledged games. We propose a comprehensive framework in order to ensure that learners who have mastered elementary game development aim full-fledged game development. We provide more concrete and comprehensive software design and implementations by proposing an open source framework library of which the target genre is dedicated to 2D shooting games. The users can advance development avoiding refactoring and matching their skill. |
キーワード |
(和) |
ゲーム開発 / オープンソース / フレームワーク / ソフトウェア設計 / プログラミング学習 / / / |
(英) |
Game Development / Open Source / Frameword / Software Design / Programing Learning / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 40, no. 11, AIT2016-84, pp. 141-144, 2016年3月. |
資料番号 |
AIT2016-84 |
発行日 |
2016-03-02 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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