講演抄録/キーワード |
講演名 |
2017-03-14 14:45
流血のセルルック・プロシージャルアニメーション ○佐藤邑太・菊池 司(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
近年、アニメ作品で3DCGが様々な形で使用されている。しかし、そのまま作品に取り入れてしまうと違和感を与えてしまう。そこで、セルルックと呼ばれるセルアニメ風に表現する手法の研究が進められている。そこで本研究は、多くのアニメ作品で目にすることのできる「過剰な流血シーン」に注目し、3DCGによるセルルックな流血の生成手法を提案する。本研究では最初に血液の性質を調査し、それを基にFLIP 法で流体の動きを計算して、リアルな流血のシミュレーションを行う。そして、生成されたシミュレーション結果にセルルックにするための要素を加えて、セルルックな流血表現を実現させる。 |
(英) |
In recent years, 3DCG has been used in various forms in animation works. However, if it is taken into the work as it is, it gives a feeling of incompatibility. Therefore, researches on a method of expressing it in a cel-anime style called Cellook are proceeding. Therefore, in this research, we focus on "excessive bleeding scenes" that can be seen with many animation works, and propose a method for generating Cellook bloodshed by 3DCG. In this study, first we investigate the properties of blood, calculate the movement of the fluid by the FLIP method based on it, and simulate real blood flow. Then add elements to make it into a Cellook in the generated simulation result, and realize Cellook blood flow expression. |
キーワード |
(和) |
セルアニメ / 流血 / 流体シミュレーション / FLIP / / / / |
(英) |
cel-animation / bloodshed / fluid simulation / FLIP / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 41, pp. 299-302, 2017年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2017-03-07 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|