講演抄録/キーワード |
講演名 |
2018-03-16 14:15
エフェクトの合成における2DCGと3DCGの表現の違い ○長谷川大高・椿 郁子(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
CGアニメーション制作の撮影と呼ばれる工程ではキャラクターと背景を合成し,特殊効果の合成を行う.特殊効果の作成では主に2DCGと3DCGの2つの作成方法がある.本研究では桜吹雪を2DCGと3DCGで作成し,比較を行った.結果,3DCGは多くの情報を簡単に反映できるためリアルな特殊効果の作成が簡単に行えることがわかった.背景によってそれぞれ注意すべき設定が異なることが分かった. |
(英) |
In the process called composition of CG animation production, characters are combined with background and special effects are synthesized. There are two methods of creating special effects, mainly 2DCG and 3DCG. In this research, we made cherry blizzard with 2DCG and 3DCG and compared them. As the result, since 3DCG can easily reflect a lot of information, it was found that realistic special effects can be easily created. It was also found that the key points for settings differ depending on the background. |
キーワード |
(和) |
撮影 / エフェクト / CGアニメーション / 2DCG / 3DCG / / / |
(英) |
composition / effects / CG animation / 2DCG / 3DCG / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 42, no. 12, AIT2018-127, pp. 309-310, 2018年3月. |
資料番号 |
AIT2018-127 |
発行日 |
2018-03-09 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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