講演抄録/キーワード |
講演名 |
2018-03-16 12:30
アニメ調象形型炎エフェクトの自動生成手法の提案 ○鈴木大志・三上浩司・中村陽介(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
近年、アニメ調のグラフィックを用いたゲームが増加してきている。その中でも炎エフェクトは複雑な形状をしているものが多く、制作に時間がかかってしまう。そこで本研究では既存手法を元に、従来の手法では制作が困難な炎エフェクトの制作にかかる時間を短縮するツールを開発した。本ツールは3Dモデルに適用することで様々な形状の炎エフェクトの作成に対応することができる。そして、パラメーターの調整をリアルタイムに行えるようにレンダリングする。実験により、本ツールは簡便にユーザーの意図するアニメ調の炎エフェクトを作成する事が可能であり、炎エフェクトの制作に役立つことを確認した。 |
(英) |
In recent years, the number of games using animated graphics has increased. Among them, many flame effects have complicated shapes, and it takes time to produce. Therefore, in this research, based on the existing method, we developed a tool to shorten the time required to produce flame effects which is difficult to produce by conventional methods. By applying this tool to the 3D model, it is possible to cope with the creation of flame effects of various shapes. Then, the parameters are rendered so that they can be adjusted in real time. By experiments, this tool can easily create user's intended flame effect of animation style and confirmed that it is useful for making flame effect. |
キーワード |
(和) |
アニメ調 / 炎 / エフェクト / リアルタイム / 3D / / / |
(英) |
Animation-Style / Flame / Effect / Real-Time / 3D / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 42, pp. 217-220, 2018年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2018-03-09 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|