講演抄録/キーワード |
講演名 |
2019-03-12 16:15
剣影侠跡 ○夏 来沢・永江孝規(工芸大) |
抄録 |
(和) |
本作品は剣士をテーマにしたメディア・アート作品である。単なる伝統武術の動きを再現することだけでなく、その上で想像力と技術を結合して体験者に面白さ感じさせることを目的としている。
中国と日本の古代武術に基づいて、新時代ゲームエンジンのリアルタイムレンダリング機能を通じて新しい効率的な3DCGアニメーション製作の流れを研究するために作った。なお、マズローの欲求段階説に応じて、生理の欲求から精神の欲求に至るまで、3DCGアニメーターとしてどのようにユーザーが一歩ずつ満足できるようになるかを説明する。
「手ごたえがいい、その動きの後ろの文化背景も知りたい」体験者にそう実感してもらいたい。 |
(英) |
This work is a media art work which designates the swordman as theme. It is not just reducing the traditional martial arts motion, It aims to combine the imagination and technology to make experiencers feel interesting.
We did the animation which Based on the ancient martial arts of China and Japan for studing the new efficient production flow of 3DCG through Unreal engine’s real time rendering function. Furthermore, according to Maslow's desire stage theory, explain how to satisfy users as a 3DCG animator from desire of physiology to spirit step by step. I'd like to encourage experienced people to feel like "that has a good response, and I want to know the background behind that motion". |
キーワード |
(和) |
メディア・アート / インタラクティブCG / アニメーション / / / / / |
(英) |
Media Art / Interactive CG / Animation / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 43, no. 9, AIT2019-90, pp. 157-160, 2019年3月. |
資料番号 |
AIT2019-90 |
発行日 |
2019-03-05 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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