講演抄録/キーワード |
講演名 |
2019-03-12 11:15
HYDRO:大型ディスプレイ向きハイブリッドイメージ広告作成ツール ○内野花梨・中山雅紀・藤代一成(慶大) |
抄録 |
(和) |
現代社会において,駅や図書館といった大型施設での大型ディスプレイを介した広告は一般的なものとなっている.しかし限られた画面のなかで,視距離の異なる複数人に対し,同時かつ円滑に,それぞれ異なる情報を提供するのは難しい.そこで本研究では,大型ディスプレイに対し,視距離に応じてコンテンツが切り替わるハイブリッドイメージの考え方を採り入れた既存研究をさらに発展させる.より円滑な情報選択をうながすために,ボタンをハイブリッドイメージの一部として表示することで,インタラクティブ性をもつハイブリッドイメージを用いた新たな広告表示方法を提案する.またハイブリッドイメージ広告作成のために,2種類の最適化機能をもつオーサリングツールHYDRO(HYbrid image Display Resolutions Optimizer)を開発し,生成画像の最適化による視覚的効果を確認する. |
(英) |
In society today, it is common to display advertisements on large displays installed in public spaces such as stations and libraries. However, within a limited size of display, it is difficult to provide different information simultaneously and smoothly to multiple viewers with different viewing distances. In our research, therefore, we pay our attention to an existing method that adopts the concept of hybrid-image, in which the visual content is switched according as the viewing distance to the display. Then we propose a new method for displaying interactive buttons on the display as part of the hybrid-image so that viewers are allowed to find information they want more easily. In addition, we have developed an authoring tool, called HYDRO (HYbrid image Display Resolution Optimizer), with two kinds of optimization functions for hybrid-image advertisements. The visual effect of the optimized generated images was empirically confirmed. |
キーワード |
(和) |
ハイブリッドイメージ / ディジタルサイネージ / 広告 / オーサリングツール / / / / |
(英) |
Hybrid image / Digital signage / Advertisements / Authoring tool / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 43, pp. 277-280, 2019年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2019-03-05 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|
研究会情報 |
研究会 |
AIT IIEEJ AS CG-ARTS |
開催期間 |
2019-03-12 - 2019-03-12 |
開催地(和) |
早稲田大学 西早稲田キャンパス |
開催地(英) |
Waseda Univ. |
テーマ(和) |
映像表現・芸術科学フォーラム2019(Expressive Japan 2019) |
テーマ(英) |
Expressive Japan 2019 |
講演論文情報の詳細 |
申込み研究会 |
IIEEJ |
会議コード |
2019-03-AIT-IIEEJ-AS-ARTS |
本文の言語 |
日本語 |
タイトル(和) |
HYDRO:大型ディスプレイ向きハイブリッドイメージ広告作成ツール |
サブタイトル(和) |
|
タイトル(英) |
HYDRO:Authoring Tool for Hybrid-image Advertisements on Large Display |
サブタイトル(英) |
|
キーワード(1)(和/英) |
ハイブリッドイメージ / Hybrid image |
キーワード(2)(和/英) |
ディジタルサイネージ / Digital signage |
キーワード(3)(和/英) |
広告 / Advertisements |
キーワード(4)(和/英) |
オーサリングツール / Authoring tool |
キーワード(5)(和/英) |
/ |
キーワード(6)(和/英) |
/ |
キーワード(7)(和/英) |
/ |
キーワード(8)(和/英) |
/ |
第1著者 氏名(和/英/ヨミ) |
内野 花梨 / Karin Uchino / ウチノ カリン |
第1著者 所属(和/英) |
慶應義塾大学 (略称: 慶大)
Keio University (略称: Keio Univ.) |
第2著者 氏名(和/英/ヨミ) |
中山 雅紀 / Masanori Nakayama / ナカヤマ マサノリ |
第2著者 所属(和/英) |
慶應義塾大学 (略称: 慶大)
Keio University (略称: Keio Univ.) |
第3著者 氏名(和/英/ヨミ) |
藤代 一成 / Issei Fujishiro / フジシロ イッセイ |
第3著者 所属(和/英) |
慶應義塾大学 (略称: 慶大)
Keio University (略称: Keio Univ.) |
第4著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第4著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第5著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第5著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第6著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第6著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第7著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第7著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第8著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第8著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第9著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第9著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第10著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第10著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第11著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第11著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第12著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第12著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第13著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第13著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第14著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第14著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第15著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第15著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第16著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第16著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第17著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第17著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第18著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第18著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第19著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第19著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
第20著者 氏名(和/英/ヨミ) |
/ / |
第20著者 所属(和/英) |
(略称: )
(略称: ) |
講演者 |
第1著者 |
発表日時 |
2019-03-12 11:15:00 |
発表時間 |
135分 |
申込先研究会 |
IIEEJ |
資料番号 |
AIT2019-128 |
巻番号(vol) |
vol.43 |
号番号(no) |
no.9 |
ページ範囲 |
pp.277-280 |
ページ数 |
4 |
発行日 |
2019-03-05 (AIT) |