講演抄録/キーワード |
講演名 |
2020-03-13 14:20
[ポスター講演]降雨による水滴の落下シミュレーションとウェットマップの生成 ○島田 敬(工科大) |
抄録 |
(和) |
流体シミュレーションの内、水滴のような規模の小さいシミュレーションは盛んではない.本研究では、水滴とそれよる物体表面の濡れの再現を行う新たな手法を提案する.水滴には移動する動的な水滴と移動しない静的な水滴の二種を生成し、これらが衝突することによる影響の再現を行った。濡れの表現では液体パーティクルと物体表面に新たなるwetnessの属性を付加することで濡れの再現を行った。今回の手法において再現には成功したが、降雨と水滴間での関係性が薄いため、その補強が必要である。 |
(英) |
In fluid simulations, small-scale simulations such as water droplets are not popular, and in this study we propose a new method to reproduce water droplets and the wetting of the object surface. We generated two types of static water droplets, which did not move, and reproduced the effects of collision. In the expression of wetting, wetting was reproduced by adding a new wetness attribute to the liquid particles and the object surface. Although the technique was successfully reproduced in this method, it is necessary to reinforce the relationship between rainfall and water droplets, because the relationship is weak. |
キーワード |
(和) |
シミュレーション / 流体 / CG / / / / / |
(英) |
Simulation / Fluid / CG / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 44, no. 10, AIT2020-155, pp. 349-351, 2020年3月. |
資料番号 |
AIT2020-155 |
発行日 |
2020-03-06 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|