講演抄録/キーワード |
講演名 |
2021-03-08 11:15
水中VRコンテンツの没入感向上方法の提案 ○砂原柚香・椿 郁子(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
多様なVRコンテンツが存在する中、姿勢や操作方法は画一的なものとなっている。この問題を解決するため、水中VRコンテンツの没入感を高める方法として伏臥位でバタ足操作を行う手法を提案する.おこなった実験では、伏臥位でバタ足操作を行う体験は座ってコントローラーを操作する体験の2倍以上の没入感を得た。 |
(英) |
We propose a method of "fluttering kick while lying down" as a way to increase the immersive feeling of underwater VR contents. In the actual experiment, the experience of operation by flluter kick in the prone position was more than twice as immersive as the experience of operation with a controller in the sitting position. |
キーワード |
(和) |
VR / 水中 / 没入感 / 姿勢 / / / / |
(英) |
Virtual Reality / Underwater / Immersion / Posture / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 45, no. 8, AIT2021-56, pp. 103-104, 2021年3月. |
資料番号 |
AIT2021-56 |
発行日 |
2021-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|