講演抄録/キーワード |
講演名 |
2021-03-08 11:15
ハンドトラッキングを用いたVR空間内でのキー入力方法の提案 ○阿部洸也・佐藤 尚(神奈川工科大) |
抄録 |
(和) |
ヘッドマウントディスプレイ(以下HMD)の低価格化と様々な機能統合化が進む中でOculusQuestにハンドトラッキングという機能が実装された.しかし,デフォルトで実装されているハンドトラッキングを用いてのキー入力は,コントローラーを使ってのキー入力と大体同じであり,ハンドトラッキングで使うのであればいささか不便に感じる.本研究ではデフォルトで実装されている不便だと感じた部分に着目し,OculusQuestを用いて新たなハンドトラッキングにあったキー入力手法の提案・制作を行う. |
(英) |
Head-mounted displays are becoming cheaper and various functions are being integrated. Among them, a function called hand tracking was implemented in Oculus Quest. However, the key input using the hand tracking implemented by default is almost the same as the key input using the controller, and it feels a little inconvenient if it is used for hand tracking. In this research, we focus on the inconvenient part that is implemented by default. Propose and produce a key input method suitable for new hand tracking using Oculus Quest. |
キーワード |
(和) |
ハンドトラッキング / ユーザーインターフェース / ヘッドマウントディスプレイ / キー入力 / / / / |
(英) |
Hand tracking / UI / HMD / Key input / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 45, pp. 1-4, 2021年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2021-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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