講演抄録/キーワード |
講演名 |
2022-03-08 09:31
VATを用いたインタラクティブな粘体表現手法 ○籠島幹大・川島基展・早川大地(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
本研究はビデオゲームコンテンツにおける粘体の表現向上のためである.本研究では事前に作成したさまざまな粘度のシミュレーションをVAT(Vertex Animation Texture)を用いてリアルタイムで表現する。ゲームエンジン上で作成した、粘体のマテリアルを適用した地面にキャラクターが入った際に、VATによる付加的なシミュレーションを出現させ、粘体の特徴である「まとわりつき」と「徐々に崩れる」を表現する。また、別の粘体を表現したマテリアルに入った際にはその場に適したVATを出現させることにより、異なる粘度を感じられるようにすることとインタラクティブ性を示す。 |
(英) |
This research is for improving the expression of viscous body in video game contents. In this research, simulations of various viscosities created in advance are depict in real time using VAT (Vertex Animation Texture). Spawn an additional VAT simulation when a character steps into the ground on the game engine to which it has a viscous material applied. This depicts the characteristics of the viscous, "cling" and "gradually collapsing". Also, when stepped into a material that depict another viscous, if you spawn a suitable VAT, it is possible to feel different viscosities and show interactivity. |
キーワード |
(和) |
ビデオゲーム / インタラクティブ / 粘体 / Vertex Animation Texture / データ駆動型 / / / |
(英) |
Video Game / Interactive / Viscous / Vertex Animation Texture / Data Driven / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 46, no. 10, AIT2022-45, pp. 29-32, 2022年3月. |
資料番号 |
AIT2022-45 |
発行日 |
2022-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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