講演抄録/キーワード |
講演名 |
2022-03-08 13:28
アタリからのキャラクタイラスト及びポーズ生成システムの検討 ○築山拓人・佐野睦夫(阪工大) |
抄録 |
(和) |
近年,機械学習の発展に伴って,『SAIちゃん』や『WAIFU LABS』といったクオリティの高い二次元キャラクタを自動的に生成するツールが展開されてきており,イラストを描くことが苦手な人でも容易に二次元キャラクタを作成することができる.しかし,生成されるキャラクタの部位は顔から上半身までしかなく,下半身までは生成しないものがほとんどである.また,生成されるキャラクタは正面から見た立ち絵のようなイラストが都度であり,キャラクタにユーザの要望通りのポーズまで正確に再現できるわけではない.本研究では,イラストを描く際のベースとなる「アタリ」から二次元キャラクタ及びポーズを自動生成する手法を提案する. |
(英) |
In recent years, with the development of machine learning, tools such as "SAI-chan" and "WAIFU LABS" that automatically generate high-quality 2D characters have been developed, making it easy for people who are not good at drawing illustrations. You can create a two-dimensional character in. However, the part of the character that is generated is only from the face to the upper body, and most of the characters are not generated from the lower body. In addition, the generated character is an illustration that looks like a standing picture when viewed from the front, and it is not possible to accurately reproduce the pose of the character as requested by the user. In this research, we propose a method to automatically generate 2D characters and poses from "Atari", which is the base for drawing illustrations. |
キーワード |
(和) |
アタリ / GAN / 画像生成 / SSIM / / / / |
(英) |
walk through moving image / GAN / image generation / SSIM / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 46, no. 10, AIT2022-63, pp. 99-102, 2022年3月. |
資料番号 |
AIT2022-63 |
発行日 |
2022-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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