講演抄録/キーワード |
講演名 |
2023-03-06 10:25
FPSゲーム試合におけるカメラ制御に関する研究 ○李 翔・阿部雅樹・渡辺大地(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
FPSゲーム試合では、カメラマンがゲーム内のObserverシステムを操作し、観戦者に試合画面を提供するのは一般的である。しかし人の目で速い試合展開に追いつき、画面を適切に切り替えるのが難しいという問題点がある。本研究では、プレイヤーが射撃行動をとる前に検知し、カメラを自動に切り替える手法を提案することにより、観戦者の観戦体験向上を目的とした。 |
(英) |
In FPS game matches, it is common for a cameraman to operate the in-game Observer system to provide a match screen to spectators.However, there is a problem that it is difficult for the human eye to catch up with the fast game development and switch screens appropriately. This study aims to improve the spectator's game viewing experience by proposing a method that detects a player before he or she takes a shooting action and automatically switches the camera. |
キーワード |
(和) |
FPSゲーム / Observerシステム / チョークポイント / / / / / |
(英) |
FPS Game / Observer System / ChokePoint / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 47, pp. 177-178, 2023年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2023-02-27 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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