講演抄録/キーワード |
講演名 |
2023-03-06 15:40
ビデオゲームにおけるカメラワークを考慮したアホ毛の感情表現手法 ○細谷空伸・川島基展・早川大地(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
近年、アニメ作品やビデオゲーム作品内のキャラクターにおいて、アホ毛と呼ばれる髪の毛からはね出た髪の毛の束のあるキャラクターが多く存在している。その中でもアニメ作品では、キャラクターの抱く感情に応じてアホ毛が動作し感情表現をすることが多くみられる。本研究では、ビデオゲームを想定したリアルタイム性のあるアニメ作品のようなアホ毛による感情表現を行う。 |
(英) |
In recent years, many characters in animated works and video game productions have a bunch of hair that spring out from their hair, known as Ahoge. In animated works, the Ahoge often moves and expresses emotions in response to the emotions of the characters. In this study, we will express emotions with Ahoge like those in animated works with real-time characteristics, assuming that the characters are playing video games. |
キーワード |
(和) |
アニメ作品 / ビデオゲーム / アホ毛 / 感情表現 / カメラワーク / スプライン曲線 / / |
(英) |
Animation works / Video game / Ahoge / Emotional expression / Camera work / Spline curve / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 47, no. 9, AIT2023-75, pp. 147-150, 2023年3月. |
資料番号 |
AIT2023-75 |
発行日 |
2023-02-27 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|