講演抄録/キーワード |
講演名 |
2023-03-06 10:25
発火ボリュームのフィールド制御による炎の形状変化アニメーション ○小野裕佑生・菊池 司(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
近年,映画やアニメなどの映像作品においてCG技術は必要不可欠なものとなっている.しかし,その中でも炎を表現するときに実写で炎を撮影することはCGが普及した今でも少なくはない.その理由として,CGでの炎の表現は難しく実写で撮影したほうがリアリティーのある映像を撮影できるからだ.だが,CGを用いてリアリティーのある炎を表現すること不可能ではない.そこで,CGを用いて炎の形状変化を容易に行えるようにするために研究をした. |
(英) |
In recent years, computer graphics technology has become indispensable for visual works such as movies and animations. However, even with the widespread use of computer graphics, it is not uncommon to shoot live-action flames in order to express flames. The reason for this is that it is difficult to express flames using CG, and it is possible to capture more realistic images using live-action filming. However, it is not impossible to express realistic flames using CG. Therefore, research was conducted to make it possible to easily change the shape of flames using CG. |
キーワード |
(和) |
炎 / アニメーション / CG / 形状変化 / / / / |
(英) |
Flame / Animation / CG / Shape change / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 47, pp. 221-222, 2023年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2023-02-27 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|