講演抄録/キーワード |
講演名 |
2024-03-05 14:52
Live2dを用いた振り向きアニメーションの研究 ○金田 壱・辻合秀一(富山大) |
抄録 |
(和) |
本作品はLive2dのモーションをテーマにしたアニメーション作品である。既存のLive2d作品におけ
るキャラクタの「振り向き」を調査するとともに,新しい手法を考案,実践していくことによって,Live2dアニメーションの表現の幅を広げることを目的としている.本作品では通常のアニメーションの手法の一つでありLive2dでの振り向きモーションとしてもよく用いられる「中割り」を使用せず,1つのモデルでキャラクタを振り向かせるモーションを作成した. |
(英) |
This work is the animation work which designates the flow of time as theme. A participant can change image and sound through the computer. The hypothetical character of the virtual human by the CG in the early picture appears. And the character is moving in order to induce influencing the participant. Operation of the participant for the hypothetical character is decided; time change of aging and becoming younger is given to form of the background image and the hypothetical character.A participant felt and manipulated " The time ", so we would like to have realizing in the participant. |
キーワード |
(和) |
Live2d / アニメーション / 振り返り / / / / / |
(英) |
Live2d / Animation / look back / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 48, no. 8, AIT2024-104, pp. 246-249, 2024年3月. |
資料番号 |
AIT2024-104 |
発行日 |
2024-02-27 (AIT) |
ISSN |
Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|