講演抄録/キーワード |
講演名 |
2024-03-05 11:12
Godotを利用したインタラクティブマンガ表現 ○鄒 玉鳳・久原泰雄(東京工芸大) |
抄録 |
(和) |
デジタルマンガが誕生したのは30年ほど前である.現段階でのマンガメディアは,デジタル化に向かうだけでなく,テレビ,映画,ゲームなど他の分野との融合も進んでいる状況がある.これにより,インタラクションや拡張現実技術のような,よりダイナミックでインタラクティブな物語手法を導入することができる.この研究では,Godotという新しいゲームエンジンを利用してゲーム性があるマンガ作品を制作する.ストーリーは読者によって多岐展開することができる. |
(英) |
Digital manga was born about 30 years ago. At the current stage, manga media is not only moving towards digitalization but also integrating with other fields such as television, movies, and games. This has led to the introduction of more dynamic and interactive storytelling methods, such as interaction and augmented reality technologies. In this research, we use a new game engine called Godot to create manga works that have game-like elements. A story can be developed in various ways by the readers. |
キーワード |
(和) |
インタラクティブ / デジタルマンガ / ゲーム / Godot / 読者主体制御 / / / |
(英) |
Interactive / Digital Manga / Game / Godot / Reader-Centric Control / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 48, pp. 27-28, 2024年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2024-02-27 (AIT) |
ISSN |
Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|