講演抄録/キーワード |
講演名 |
2025-03-10 14:50
ゲームによるグリッチアートの制作手法 ○天野憲樹(ノートルダム清心女子大) |
抄録 |
(和) |
我々はデータの破壊的な操作にもとづくグリッチアートについて探求している.その一環として,本研究では,グリッチアートの制作過程をゲーム感覚で楽しめるようにすることを目標に,グリッチアートとゲームの融合を提案する.具体的には,格闘ゲームとシューティングゲームによりデジタル画像のグリッチアートを制作可能にする.これらのゲームは相手を攻撃して倒す点においてグリッチアートと高い親和性を持つと考えられる.本研究はグリッチアートの制作過程における無意味なデータの破壊的な行為をゲームプレーへと昇華し,また,単調な攻撃のゲームプレーをアート制作へと昇華するものである. |
(英) |
We are exploring Glitch Art, which is based on the destructive manipulation of data. As part of this study, we propose a fusion of Glitch Art and games, with the goal of making the process of creating Glitch Art enjoyable with a sense of gameplay. Specifically, we will make it possible to create Glitch Art from digital images using fighting games and shooting games. These games are thought to have a high affinity with Glitch Art, in that players attack and defeat opponents. This study sublimates the destructive act of meaningless data in the process of creating Glitch Art in the gameplay and also sublimates the monotonous attacking gameplay into art creation. |
キーワード |
(和) |
グリッチアート / ゲーム / 格闘ゲーム / シューティングゲーム / / / / |
(英) |
Glitch Art / Game / Fighting Game / Shooting Game / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 49, pp. 178-181, 2025年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2025-03-03 (AIT) |
ISSN |
Online edition: ISSN 2424-1970 |
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