講演抄録/キーワード |
講演名 |
2025-03-10 10:35
「お好み焼き体験ゲーム コテの名人」の制作 ○清水結羽・中村隆之(東京工芸大) |
抄録 |
(和) |
本研究では,ゲームに不慣れな人でも簡単に楽しくプレイできるように設計した「お好み焼き体験ゲーム コテの名人」を開発した.本ゲームのクリア条件は,オリジナルのお好み焼き型デバイスをコテで崩さずにひっくり返すことである.デバイスには,ひっくり返ったかを判定する加速度センサーと,崩れていないかを判定するホールセンサーを搭載している.さらに,4つのM5Capsuleマイコンを用いてセンサーデータを取得し,ESP-NOWによる無線通信を通じてパソコンへ送信するユニークなシステムを構築した. |
(英) |
In this study, we developed Kote no Meijin, an Okonomiyaki Experience Game designed to be both simple and enjoyable, even for individuals who are inexperienced with gaming. The main objective is to flip an original okonomiyaki-shaped device with a spatula without causing it to break. The device is equipped with an accelerometer to detect when it has been flipped, as well as a Hall sensor to determine whether it remains intact. Furthermore, we constructed a unique system employing four M5Capsule microcontrollers to collect sensor data and transmit it to a computer via ESP-NOW wireless communication. |
キーワード |
(和) |
ゲーム / オリジナルデバイス / お好み焼き / / / / / |
(英) |
game / Original device / Okonomiyaki / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 49, pp. 231-234, 2025年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2025-03-03 (AIT) |
ISSN |
Online edition: ISSN 2424-1970 |
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