講演抄録/キーワード |
講演名 |
2011-03-15 14:10
ガウス球ベース関節位置推定に基づく 高精度スケルトン生成手法 ○今野 瞳・青木輝勝(東北大) |
抄録 |
(和) |
近年では、3次元コンピュータグラフィックスによる動作生成において、骨格構造を持つモデルが主流となっている。本研究では、ガウス球を用いた関節位置推定手法を提案する。提案方式を用いることにより、骨格生成の作業を自動化することができ、モデリングと動作生成の間の作業を簡易化することが可能となる。 |
(英) |
Recently, skereton-based animation is mainly used for 3D computer graphics. In this paper, we propose a new skeletonization method based on automatic joint position estimation using gauss spheres for 3D articulated models. The proposed method realizes a high-quality and easier skeletonization. |
キーワード |
(和) |
3DCG / スケルトン / CGM / / / / / |
(英) |
3DCG / skeleton / CGM / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 35, no. 16, HI2011-32, pp. 13-16, 2011年3月. |
資料番号 |
HI2011-32 |
発行日 |
2011-03-08 (HI) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
PDFダウンロード |
|