講演抄録/キーワード |
講演名 |
2011-12-10 09:35
[招待講演]半影を持つ影の高速生成法と微細凹凸構造を持つ表面の質感表現の向上 ○齋藤 豪・鄭 中翔(東工大) |
抄録 |
(和) |
コンピュータグラフィクスにおいてリアルタイムに影を計算する手法の一つに
シャドウマッピング法があり、半影部の表現を可能としたその改良版もあるが、
我々はさらにより現実に近い影をリアルタイムに生成するシャドウマッピング
法の改良版を提案する。また、微細な凹凸のある表面では自己遮蔽による影が
細かく生じるが、そのような状況のレンダリングにおける提案手法の有効性を
示す。 |
(英) |
Shadow mapping is an efficient method to generate visual shadow effect
in realtime computer graphics, and has broad variation. We introduce a
new improved method of shadow mapping, which generates more accurate
soft shadows with a low calculation cost. We also show the
efficiency of our soft shadowing method in case that small self
shadows are happened where bumpy surfaces are lit. |
キーワード |
(和) |
コンピュータグラフィクス / レンダリング / 影 / ソフトシャドウ / 反射 / / / |
(英) |
computer graphics / rendering / shadow / soft shadow / reflection / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 35, no. 51, HI2011-86, pp. 49-56, 2011年12月. |
資料番号 |
HI2011-86 |
発行日 |
2011-12-02 (HI) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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