講演抄録/キーワード |
講演名 |
2013-03-15 16:20
ゲーム製作者のための街自動生成システム ○朝日田卓哉・中村直人(千葉工大) |
抄録 |
(和) |
本システムはゲーム制作者を対象にした街自動生成システムである.利用者は各レベルに値を設定することで利用者の望む街が生成される.各レベルに設定された値によって街の形やテクスチャは様々に変化します.例えばレベルの一番の土台となる街のタイプは5種類にわかれていて,どの種類を選ぶかによって街の広さや建物の間隔などが決定されていく.また,本システムはリアルな街を生成するのではなく,ゲームらしい街を作ることを目的としている. |
(英) |
This system is a town automatic generative system for a game maker. When a user sets a value to each level, the town which a user desires is generated. The form and texture of a town change with the values set as each level. For example, the type of the town used as the first foundation of a level has divided into five kinds. The width of a town, the interval of a building, etc. are determined by which kind is chosen. Moreover, this system does not generate a realistic town but it aims at making the town appropriate for a game. |
キーワード |
(和) |
ゲーム / 自動生成 / プロシージャル / CG / / / / |
(英) |
Game / Automatic Generative / Procedural / CG / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 37, pp. 143-144, 2013年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2013-03-08 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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