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講演抄録/キーワード
講演名 2018-11-28 16:30
[ポスター講演]Measuring the advertisement effect based on emotional responses analysis with crowdsourcing
Kenta MasuiGenki OkadaNorimichi TsumuraChiba Univ.
抄録 (和) In this study, we estimate ad liking and purchase intent in the natural environment by using crowdsourcing and the remote measurement of facial expressions and physiological signals. In recent years the market of online video advertisement has expanded, and demand for measuring advertisement effect is increasing. We collected a significant number of videos of Japanese faces watching video advertisements via the Internet. By combining the multiple features of facial expressions and using support vector machine(SVM), we made it possible to estimate the advertisement effect. In addition, it was possible to improve the accuracy more than using only single-mode features. 
(英) In this study, we estimate ad liking and purchase intent in the natural environment by using crowdsourcing and the remote measurement of facial expressions and physiological signals. In recent years the market of online video advertisement has expanded, and demand for measuring advertisement effect is increasing. We collected a significant number of videos of Japanese faces watching video advertisements via the Internet. By combining the multiple features of facial expressions and using support vector machine(SVM), we made it possible to estimate the advertisement effect. In addition, it was possible to improve the accuracy more than using only single-mode features.
キーワード (和) / / / / / / /  
(英) ad liking prediction / facial expressions / physiological signals / RGB camera / remote measurement / / /  
文献情報 映情学技報, vol. 42, no. 40, IST2018-69, pp. 21-22, 2018年11月.
資料番号 IST2018-69 
発行日 2018-11-21 (IST) 
ISSN Print edition: ISSN 1342-6893    Online edition: ISSN 2424-1970
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研究会情報
研究会 IST  
開催期間 2018-11-28 - 2018-11-28 
開催地(和) 東工大田町キャンパス 
開催地(英) Tamachi Campus, TITECH 
テーマ(和) 4th International Workshop on Image Sensors and Imaging Systems (IWISS2018) 
テーマ(英) 4th International Workshop on Image Sensors and Imaging Systems (IWISS2018) 
講演論文情報の詳細
申込み研究会 IST 
会議コード 2018-11-IST 
本文の言語 英語 
タイトル(和)  
サブタイトル(和)  
タイトル(英) Measuring the advertisement effect based on emotional responses analysis with crowdsourcing 
サブタイトル(英)  
キーワード(1)(和/英) / ad liking prediction  
キーワード(2)(和/英) / facial expressions  
キーワード(3)(和/英) / physiological signals  
キーワード(4)(和/英) / RGB camera  
キーワード(5)(和/英) / remote measurement  
キーワード(6)(和/英) /  
キーワード(7)(和/英) /  
キーワード(8)(和/英) /  
第1著者 氏名(和/英/ヨミ) 増井 健太 / Kenta Masui / マスイ ケンタ
第1著者 所属(和/英) 千葉大学 (略称: 千葉大)
Chiba University (略称: Chiba Univ.)
第2著者 氏名(和/英/ヨミ) 岡田 弦樹 / Genki Okada / オカダ ゲンキ
第2著者 所属(和/英) 千葉大学 (略称: 千葉大)
Chiba University (略称: Chiba Univ.)
第3著者 氏名(和/英/ヨミ) 津村 徳道 / Norimichi Tsumura / ツムラ ノリミチ
第3著者 所属(和/英) 千葉大学 (略称: 千葉大)
Chiba University (略称: Chiba Univ.)
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講演者 第1著者 
発表日時 2018-11-28 16:30:00 
発表時間 90分 
申込先研究会 IST 
資料番号 IST2018-69 
巻番号(vol) vol.42 
号番号(no) no.40 
ページ範囲 pp.21-22 
ページ数
発行日 2018-11-21 (IST) 


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