講演抄録/キーワード |
講演名 |
2022-02-12 14:30
ファッションサイトの現状調査に基づく画像呈示パターン及び呈示方法とその評価 ○大谷一真・石川智治・前原崇志(宇都宮大)・柳田佳子(文化学園大)・阿山みよし(宇都宮大) |
抄録 |
(和) |
ファッションサイトでは,より多くの人々が使いやすく,衣服の魅力が伝わるデザインであることが必要条件となる.本研究では,世界で現在使用されているファッションサイトの画像呈示パターンを調査し,それらの画像呈示方法における,サイト全体の印象,適切な画像サイズや数,および,操作性について比較評価することにより,ファッションサイトのデザインに重要な要因を明らかにすることを目的とした.その結果,画像内容の理解及び服の質感判断がしやすい画像を,最適な画像サイズ(視角)で呈示することが,布地質感の分かりやすいファッションサイトの開発において必要な要素の一つであることが示された. |
(英) |
The design of a fashion website must be easy for more people to use and must convey the appeal of clothing. The purpose of this study was to investigate the image presentation patterns of fashion websites currently in use around the world, and to compare and evaluate the overall impression, appropriate size and number of images, and usability of these image presentation methods, in order to clarify the factors that are important for the design of fashion websites. As a result, it was shown that one of the necessary elements for the development of a fashion website that is easy to understand the fabric texture is to present images that are easy to understand the content of the image and judge the texture of the clothing at the optimal image size (visual angle). |
キーワード |
(和) |
ファッションサイト / Webデザイン / デバイス / / / / / |
(英) |
Fashion site / Web design / Device / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 46, no. 4, ME2022-18, pp. 67-70, 2022年2月. |
資料番号 |
ME2022-18 |
発行日 |
2022-02-05 (ME) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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